22 lutego, 2024
Jakie witaminy pomagają na suchą skórę?

Jakie witaminy pomagają na suchą skórę?

Celebrycka dietetyczka Elissa Goodman wie co nieco o odżywianiu i pielęgnacji skóry. Specjalizuje się w uzdrawianiu holistycznym i edukuje klientów na temat znaczenia dobrego odżywiania. Lekarz medycyny integracyjnej, Jeffrey Gladd, MD, również podkreśla siłę odżywiania w celu utrzymania dobrego zdrowia. Opracował on nawet kalkulator wyczerpania żywieniowego i doradza firmie witaminowej Care/Of. Przyjrzyjmy się bliżej niektórym z najważniejszych witamin dla skóry suchej – część ta jest produktem wysiłku ekipy portalu beautyeducenter.pl.

Witamina C

Istnieje wiele sposobów wykorzystania witaminy C w leczeniu suchej skóry. Można ją przyjmować jako suplement lub stosować miejscowo na skórę. Obie te opcje mają silne właściwości antyoksydacyjne, które pomagają chronić skórę przed uszkodzeniami. Działają również jako środek przeciwzapalny, który łagodzi czerwoną, swędzącą skórę związaną z odwodnieniem. Pomagają również zapobiegać utracie wody ze skóry i utrzymują jej nawilżenie.

Dobrym sposobem na wykorzystanie witaminy C w leczeniu suchej skóry jest nałożenie na nią serum. Pomoże to zmniejszyć ilość wody, która jest tracona przez warstwę transepidermalną. Jednak po tym zabiegu nadal należy zastosować nawilżający krem. Dobrym wyborem jest serum, które zawiera kwas hialuronowy.

Witamina C może również pomóc w ochronie skóry przed uszkodzeniami spowodowanymi przez zanieczyszczenia i wolne rodniki. To chroni naskórek przed uszkodzeniem oksydacyjnym i pomaga zapobiegać zmarszczkom skóry. Może również pomóc w gojeniu się ran, chociaż potrzebne są dalsze badania, aby potwierdzić te twierdzenia. Ponadto, witamina C może być przyjmowana w połączeniu z innymi mikroelementami, aby wzmocnić jej działanie.

Innym antyoksydantem znanym z tego, że pomaga suchej skórze, jest witamina D. Witamina ta jest naturalnie wytwarzana w organizmie, ale niski poziom światła słonecznego lub dieta mogą prowadzić do jej niedoboru. Witamina D jest witaminą rozpuszczalną w tłuszczach, a przyjmowanie suplementów może być korzystne.

Cynk

Cynk jest kluczowym składnikiem odżywczym, który pomaga promować zdrowie skóry. Jest wymagany do produkcji kolagenu i keratyny. Jest również ważny dla produkcji hormonów i jest niezbędny do gojenia się ran. Pomaga rozkładać substancję P i transportuje witaminę A z wątroby. Pomaga również w metabolizmie kwasów tłuszczowych omega-3 i kolagenu. Nawet łagodny niedobór cynku może upośledzać tworzenie kolagenu i elastyny oraz wpływać na gojenie się ran.

Cynk występuje w różnych formach, w tym w suplementach i kremach. Suplementy te zwykle występują w postaci tabletek i mogą być łączone z innymi składnikami odżywczymi, w tym z witaminą C i kwasem hialuronowym. Przyjmowanie tych suplementów może pomóc w zwalczaniu suchości skóry i innych powszechnych problemów skórnych. Również nakładanie na twarz balsamu lub kremów na bazie cynku może zapewnić skórze niezbędne nawilżenie.

Cynk może również pomóc w zwalczaniu stanów zapalnych i wzmocnić błony skóry. Może również promować produkcję kolagenu i równoważyć poziom nawilżenia skóry. Możesz również jeść nerkowce, aby uzyskać zdrową dawkę cynku. Jedna porcja nerkowców to około 17 gramów. Cynk jest niezbędnym składnikiem odżywczym dla skóry.

Jeśli Twoja skóra jest wyjątkowo sucha i swędząca, możesz rozważyć przyjmowanie suplementu zawierającego cynk. Codzienna dawka tego minerału pomoże zapobiec wysuszeniu skóry. Jednak przed rozpoczęciem rutyny suplementacyjnej, ważne jest, aby skonsultować się z lekarzem. Miedź

Miedź jest niezbędnym minerałem w naszym organizmie, który ma wiele korzyści, w tym zdolność do zapobiegania suchości skóry. Odgrywa również rolę w zdolności organizmu do wchłaniania żelaza i jest kluczowy dla normalnego funkcjonowania nerwów i mięśni. Miedź jest również zaangażowana w zapobieganie stanom zapalnym. Jednym ze sposobów, w jaki miedź pomaga naszemu organizmowi zwalczać stany zapalne, jest produkcja enzymu o nazwie SOD. Enzym ten wymaga miedzi, aby działać prawidłowo. Po spożyciu, miedź może pomóc naszym ciałom produkować więcej tego enzymu, a tym samym poprawić zdrowie naszej skóry.

Miedź występuje również naturalnie w wielu produktach spożywczych, w tym w mięsie, warzywach, orzechach i ostrygach. Zalecane dzienne spożycie to jeden miligram dla dorosłych. Możesz również przyjmować suplementy miedzi. Upewnij się jednak, że przed zażyciem jakichkolwiek suplementów miedzi zasięgniesz porady swojego lekarza. Niedobór miedzi może prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych, w tym nieprawidłowego funkcjonowania kości i stawów.

Inną zaletą miedzi jest to, że zwiększa ona produkcję pigmentów i niezbędnych składników budulcowych w skórze. Możesz rozpoznać suplement miedzi, szukając słowa „miedź” na liście składników. Niektóre przykłady to naturalny ekstrakt z malachitu, octan miedzi Bis (Tripeptide-1), glukonian miedzi i palmatoyl heptapeptide-14. Miedź może również pomóc w zmniejszeniu widoczności drobnych linii i zmarszczek.

Selen

Selen jest składnikiem odżywczym, który wspomaga naturalny proces regeneracji skóry. Zwalcza również stany zapalne i poprawia funkcjonowanie białych krwinek. Selen jest również skuteczny w zapobieganiu bakteryjnym infekcjom skóry i wirusom. Badania wykazują, że może on również zmniejszać ryzyko rozwoju raka skóry.

Selen jest niezbędny dla funkcji przeciwutleniającej peroksydazy glutationowej, która pomaga organizmowi zwalczać wolne rodniki i inne uszkodzenia komórkowe. Niedobór selenu jest związany z zapalnymi chorobami skóry, takimi jak łuszczyca i egzema. Badania powiązały również niski poziom selenu ze zwiększonym ryzykiem rozwoju raka przełyku. Selen występuje naturalnie w wielu produktach spożywczych i jest dostępny w multiwitaminach.

Selen jest również ważny dla wielu układów narządów, w tym tarczycy i układu odpornościowego. Wspiera tarczycę, która jest jednym z organów o najwyższej zawartości selenu na masę tkanki narządowej. Niedobór selenu może powodować wiele stanów chorobowych, ale w Stanach Zjednoczonych jest rzadkością. Jednak wraz z postępującymi zmianami na świecie zmniejsza się również ilość selenu w naszych glebach, a jego niedobór może prowadzić do kilku poważnych problemów zdrowotnych.

Badania dotyczące związku między selenem a chorobami układu krążenia są niespójne. Podczas gdy niektóre badania obserwacyjne wykazały negatywny związek pomiędzy spożyciem selenu a ryzykiem rozwoju choroby sercowo-naczyniowej, inne nie znalazły statystycznie istotnych powiązań pomiędzy selenem a tymi wynikami. Ponadto w niektórych badaniach stwierdzono, że wyższy poziom selenu w surowicy wiąże się z wyższym ryzykiem wystąpienia niemelanowego raka skóry.

Kwas hialuronowy

Kwas hialuronowy (HA) to substancja występująca w skórze, która pomaga utrzymać jej wilgotność. Z wiekiem ludzie produkują mniej tej substancji, dlatego ważne jest, aby zwiększyć jej ilość w organizmie, aby zapobiec wysuszeniu. Jest ona również pomocna w leczeniu chorób skóry, takich jak atopowe zapalenie skóry, które powoduje swędzenie skóry. W jednym z badań pacjenci, którzy przyjmowali 120 mg HA dziennie przez miesiąc, zauważyli znaczny wzrost ilości wilgoci w skórze.

Ponieważ HA pomaga skórze zachować wilgoć, ważne jest, aby znaleźć suplement lub krem, który go zawiera. Najbardziej skuteczne produkty zawierają około jednego procenta tej substancji, podczas gdy inne produkty mają jej więcej. Kwas hialuronowy można również znaleźć w suplementach doustnych. Stężenie, które jest dla Ciebie odpowiednie, zależy od rodzaju skóry, jaką posiadasz.

Kwas hialuronowy znajduje się w naszej skórze, stawach i innych tkankach. Pomaga utrzymać nawilżenie skóry, pomaga absorbować nacisk i amortyzuje nasze stawy. Organizm naturalnie produkuje kwas hialuronowy, ale z czasem jego ilość maleje. Starzenie się i czynniki środowiskowe mogą również wyczerpać zapasy tej substancji w naszym organizmie.

Stosowanie kwasu hialuronowego w produktach do pielęgnacji skóry może poprawić elastyczność i zapobiec oznakom starzenia. W badaniu przeprowadzonym w 2017 roku stwierdzono, że osoby, które codziennie stosowały suplementy z kwasem hialuronowym, zauważyły zauważalne zmiany w barierze wilgoci i elastyczności swojej skóry. Ponadto, zmniejszyły one widoczność zmarszczek i drobnych linii.

Olej rybny

Jedną z najważniejszych witamin dla suchej skóry jest olej rybny, który jest wypełniony kwasami tłuszczowymi omega-3. Kwasy omega-3 są znane jako „dobre tłuszcze” i mogą uzupełniać naturalne nawilżenie skóry. Znajdują się one również w nasionach czarnej porzeczki i nasionach słonecznika. Aby zapobiec suchości i poprawić zdrowie skóry, suplementy z olejem rybnym powinny zawierać miligramy EPA i DHA.

Te niezbędne kwasy tłuszczowe znajdują się w tłustych rybach, w tym łososiu i tuńczyku. Są one ważne dla struktury nawilżonej skóry i pomagają chronić skórę przed skutkami szkód środowiskowych. Ponadto, omega-3 mogą pomóc zmniejszyć stan zapalny. Wiele marek kosmetyków do pielęgnacji skóry zawiera w swoich produktach olej rybi.

Może również pomóc złagodzić objawy łuszczycy. Poprawia funkcję barierową skóry i zmniejsza stan zapalny. Ponadto kwasy tłuszczowe omega-3 pomagają zmniejszyć ryzyko wystąpienia czerwonej i swędzącej skóry. Kolejną zaletą oleju z ryb jest to, że można go stosować miejscowo na skórę.

Olej rybny pomaga również poprawić teksturę skóry. Według Debry Jaliman, certyfikowanego przez zarząd dermatologa i autora książki Skin Rules, kwasy tłuszczowe omega-3 pomagają skórze zatrzymać więcej wilgoci i zmniejszyć utratę wody.

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *